Aankondiging: Soldaat van Angeren

Naar aanleiding van 70 jaar bevrijding organiseert de harmonie een themaconcert/mini-musical met de naam “Soldaat van Angeren”. Hierin wordt het verhaal verteld van Angeren en omgeving in de oorlog. Er zijn verschillende bronnen voor dit verhaal gebruikt, maar een van de grootste is het boek “De eer behouden” geschreven door Gijs Jansen van Beek. Tijdens het concert zal dan ook een jongen genaamd Gijs centraal staan.

Niet alleen de harmonie is betrokken bij het concert, maar zo wordt ook medewerking verleend door enkele zangers en zangeressen, het Heister Koor uit Bemmel en toneelvereniging Mozaïek. Ook de Historische Kring van Angeren is betrokken op historische juistheid.

Oorlog toegankelijk gemaakt voor jong en oud

Samen met hen zal een spektakel neergezet worden, waarin de ‘taaie’ oorlogstof omgezet wordt op een toegankelijke manier voor jong en oud. Inspiratie was hiervoor de musical Soldaat van Oranje en het tv-concert The Passion, waar met hedendaagse muziek een eeuwenoud verhaal verteld wordt. De muziek die gespeeld wordt door de harmonie zal voorzien worden van beeldmateriaal van Angeren/Lingewaard in de oorlog. Ook wordt er veel gezongen en geeft de aanwezigheid van toneelgroep Mozaïek de herinneringen uit die tijd een extra dimensie.

Een belangrijk onderdeel uit de oorlog in de betuwe is de evacuatie eind 1944. Het Exodus Comité uit Huissen zal middels een mini-expositie hier ook foto’s van vertonen in de foyer.

Muziek van Claudia de Breij en Kensington

Naast muziek uit oorlogsfilms (Band of Brothers, The Longest Day, Saving Private Ryan) kom je dus ook muziek tegen van o.a. Nick & Simon, Volumia en zelfs de populairste band van dit moment “Kensington”. Ook de – inmiddels klassieker – “Mag ik dan bij jou” van Claudia de Breij staat op het programma.

Het orkest is reeds in 2014 gestart met de voorbereidingen en is vastberaden om hier een legendarische avond van te maken!

Graag tot 30 mei!

sva-header

Kaart(voor)verkoop

Kaarten zijn te koop bij Smits Mode & Wonen of het Dorpshuis.  De theaterzaal van het Dorpshuis is echter beperkt qua zitplaatsen. Degene die als eerste hun kaartje hebben gekocht zijn in ieder geval verzekerd van een zitplaats. Aangezien het aantal te zetten stoelen niet geheel bekend is kunnen er vast nog enkele mensen zitten. Dat wordt op de avond zelf pas duidelijk. Zorg dan dat je er op tijd bij bent.

De kaarten zijn ook op de avond zelf verkrijgbaar bij de ingang van het Dorpshuis tegen hetzelfde tarief, maar de kans bestaat dat het uitverkocht raakt.

Artiesten

Net als in The Passion zullen diverse artiesten hun opwachting maken:

De Meijers!

Renée en Anne Meijer. Ook wel bekend als ‘de Meijers’. Ze zijn er twee van een drieling, 17 jaar oud en komen uit Angeren. Ze zingen voornamelijk veel op school en soms wat kleine optredens, hier en daar. Zij zullen in het programma de nodige variatie brengen, voornamelijk met popmuziek.
Renée speelt gitaar en beiden zingen ze.

Anne en Renee

Heisterkoor!

Onder aanvoering van dirigent Mathijs zingt het Heisterkoor een zeer divers repertoire. Dit koor brengt een extra dimensie aan de muziek. Kippenvel was al waarneembaar op de repetities.

heister-koor

1. admin zegt:

Kaarten zijn vanaf morgen 23 april te koop bij Smits Mode & Wonen en bij het Dorpshuis in Angeren.