Blazersbende Concert i.s.m. Alsjemuzikaalband

De Blazersbende is heel mooi landelijk project waarin de kinderen kennis met muziek maken, en hierna kunnen kiezen verder te gaan bij een muziekvereniging. En hier sluiten we als harmonie graag bij aan.

Twee maanden geleden hebben deze kinderen een instrument gekregen. Na 8 weken les een concert kunnen geven, dat is geweldig. En ze doen het ook niet zomaar, maar vol trots! En dat mogen ze ook zijn!

Afgelopen woensdag trad dit 60-koppig blazersbende-orkest op in het Dorpshuis in Angeren voor een zaal met 350 man publiek.

Enkele liederen werden samen gespeeld met de Alsjemuzikaalband waaronder het slotlied “Blaasmuziek is Cool” die je ook in het filmpje hieronder hoort.

Uiteraard hopen we dat de kinderen die er plezier in hebben verder gaan met muziek maken. Dat kan bij de harmonie. Vanaf het nieuwe schooljaar kunnen de kinderen starten met individuele muziekles op het instrument van keuze. En ze sluiten dan aan bij de Alsjemuzikaalband. De Alsjemuzikaalband bestaat uit leerlingen van de harmonie die 6 weken les hebben tot aan hun A diploma. Dan stromen ze door naar het harmonie-orkest. Dit traject duurt ongeveer 3 jaar.

Alle kinderen van de Blazersbende mogen ook meespelen op “Kids in Concert”, het concert dat georganiseerd wordt voor en door de muzikanten die in opleiding zijn bij de harmonie op 12 juli 2015.