Toen Marloes 8 jaar was wist ze het zeker: “ik wil op vioolles!” en dat mocht gelukkig aan de muziekschool in Elst. De viool ging een steeds belangrijkere plek innemen en uiteindelijk besluit Marloes om auditie te doen voor het conservatorium als ze in 4 VWO zit. Het eindexamen VWO en de vooropleiding zijn een pittige combinatie, maar gelukkig zijn ze beide met goed gevolg afgerond.

Na de 3-jarige vooropleiding voor hoofdvak viool besluit Marloes toch voor de docentenopleiding te gaan. Het toekomstperspectief, maar ook de enorme investering die het aantal studie-uren elke dag weer zijn blijken doorslaggevend. Gelukkig kon ze destijds vioollessen blijven volgen bij de hoofdvakdocent Heinz Oberdorfer.

Ze heeft in mei 2004 de opleiding docent muziek aan het Arnhems conservatorium afgerond en daarna verdergestudeerd aan de “ArtEZ Messiaen Academie” in Zwolle om uiteindelijk haar master kunst- en cultuurmanagement te behalen. Marloes speelde in grote orkestproducties van het Messiaen-academie en speelt in ad-hoc ensembles.

Vanaf 2004 is Marloes verbonden aan het Over Betuwe College als muziekdocent en zij dirigeert al jaren het kinderkoor in Angeren. Naast het vioolspelen is dirigeren haar nieuwe passie geworden. Ze is als vaste dirigent verbonden aan een musicalvereniging in Gaanderen waar zij wekelijks de repetities verzorgt. Ook dirigeert zij op het OBC de showkoren en het Junior schoolorkest.