Jubileumboek en Angers bier!

Gefeliciteerd met ons! We bestaan 100 jaar! Er waren grootste plannen om dit te vieren, maar die staan nog even met een potlood in onze agenda’s geschreven. Maar om het jubileumjaar toch goed te beginnen hebben we een jubileumboek en een echt Angers biertje!

Jubileumboek

Maar we hebben zeker niet stilgezeten, zo is met name Harrie Arends erg druk geweest om een fantastisch boekwerk over 100 jaar Harmonie Angeren te schrijven. Hoe kwamen ze in 1921 aan instrumenten? Waar werd er gerepeteerd? En hoe veranderde de harmonie in de loop der tijd? Je leest het allemaal terug in dit boek.

Wil je zeker weten dat je zo’n mooi boek bemachtigd, bestel hem gratis in onze webshop!

Een echt Angers biertje

Ja je leest het goed. In een brouwerij bij Ede zijn ze ook druk geweest om speciaal voor de harmonie een biertje te brouwen. Deze heeft de naam De Angerse Blonde Toeter meegekregen. Natuurlijk een verwijzing naar de muziekinstrumenten (in de Angerse volksmond vaak ‘toeters’ genoemd) en het blonde bier dat er in zit. Naam en logo is bedacht door Michiel Lentjes. En op de achtergrond van het etiket is een mooie luchtfoto van Angeren te zien. Duidelijk herkenbaar zijn het voetbalveld, het Dorpshuis en basisschool De Marang.

Ook dit biertje is online te bestellen! Wel alleen voor 18+ uiteraard.

En een jubileumconcert?

Het liefste maken we natuurlijk muziek, maar of ons geplande Songfestivalconcert op 17 april en ons grote jubileumconcert op 7 november 2021 door kan gaan – of in welke vorm – is nog een groot vraagteken. Houd daarom onze site en facebook maar goed in de gaten.

17 februari gelezen in De Gelderlander: