Sjoelcompetitie in Angeren

De afgelopen maand stond in het teken van sjoelen in plaats van musiceren. Drie weken lang konden de harmonieleden van jong tot oud hun kunsten laten zien in een speciaal ingerichte, coronaproof sjoelruimte waar steeds maximaal twee mensen aanwezig waren.

De beste tien hebben de week erna deelgenomen aan de halve finale, die ook over meerdere dagen en tijden was uitgespreid. De spannende finale werd live uitgezonden via Zoom, zodat de andere muzikanten de finalisten konden aanmoedigen. Suzanne stond al vanaf de start van de competitie met 212 punten (totaal van twee rondes) ruim bovenaan. In de finale werd ze totaal onverwacht ingehaald door Jelmer van Eunen. Jelmer gebruikte de speciale techniek ‘Zo hard mogelijk rammen’. Jelmer werd verrast met een heerlijke sjoelkampioentaart en Suzanne met een paar heerlijke Angerse biertjes.

Waarom sjoelen?

Tijdens het online feestje ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan werd een jubileumbiertje en jubileumboek aan burgemeester Kalfs overhandigd. Een van de mooie verhalen uit dit jubileumboek viel op. In 1979 organiseerde de harmonie het eerste Angerse kampioenschap sjoelen. Een paar leden zag hier een kans en een week later startte de competitie.

Binnen de regels iets leuks doen!

Het was fijn om binnen de regels toch weer ‘samen’ iets te doen. Sjoelen bleek veel leuker dan gedacht en men werd superfanatiek. De organisatie overweegt om later dit jaar er een competitie voor heel Angeren van te maken! Houdt de site in de gaten, zodra muziek maken weer mogelijk is, wordt het 100 jarig jubileum muzikaal gevierd.

Het jubileumbiertje, de Angerse Blonde Toeter, is verkrijgbaar in onze webshop