MusicKids zijn gestart!

De eerste les van de MusicKids was een groot succes. 6 kinderen uit groep 3 en 2 hebben zich vermaakt met muziek en dans.

Het doel van de cursus MusicKids is om kinderen op jonge leeftijd spelenderwijs kennis te laten maken met muziek, zang en dans. Zij leren liedjes en leren ritme-instrumenten te gebruiken als ondersteuning bij het zingen, spelen en bewegen. Dit gebeurt door middel van spelletjes, verhalen en oefeningen die allen betrekking hebben op muziek en beweging. Om aan de ouders te laten zien wat de kinderen hebben geleerd, zullen de Musickids optreden op het Kids in Concert 2017.

De kinderen hebben in principe één keer in de twee weken les: dit is op maandagavond van 18:00 tot 19:00 uur in het Dorpshuis te Angeren (zaal de Viswei). Nb De datums kunnen af en toe afwijken. De cursus MusicKids duurt tot ongeveer mei/juni 2017.

De volgende datums zijn al vastgesteld, dit zijn: Maandag 3 oktober, maandag 17 oktober, maandag 31 oktober, maandag 14 november, maandag 28 november en maandag 12 december. Na de kerstvakantie zullen nieuwe datums worden vastgesteld.

De lessen zijn GRATIS. Ook het gebruik van muziek en instrumentjes. De lessen worden gegeven door Hellen Eeuwes, lid van de harmonie en zij zal worden ondersteund door leden van de opleidingscommissie.

Na het behalen van het MusicKids diploma hebben de kinderen de mogelijkheid om door te gaan op de blokfluit. Na de cursus blokfluitles hebben de kinderen de mogelijkheid om door te stromen naar een instrument.

We hebben plaats voor nog meer kinderen. Dus houdt je kind van muziek maken en lekker dansen, meld hem/haar dan snel aan voor deze gratis cursus!

musickids-3-oktober-2016-003  Grote lol tijdens de afsluitende stoelendans

Vierdaagsedoorkomst Bemmel

Seizoensafsluiting met IJSconcert

Het jeugdorkest heeft vandaag op smakelijke wijze het seizoen afgesloten. Namelijk met een concertje in het centrum van Huissen en daarna met een heerlijk ijsje. Het ijsje was van Jasper als dank voor een gezellig seizoen.

Kijk op de foto’s hoe gezellig het was!

Kids in Concert goes Disney

De jeugd van Harmonie Angeren heeft zich op vrijdagavond 1 juli gepresenteerd aan het publiek. In het thema Disney lieten de jeugdleden horen wat ze allemaal kunnen. Van een dwarsfluitoctet tot een solo-trompet en van een blokfluitgroep tot klarinetduo. De MusicKids speelden op de boomwhackers, blokfluit en ze zongen een lied. En het jeugdorkest sloot het concert af met een aantal swingende liedjes. En alles werd vakkundig aan elkaar gepraat door het presentatieduo Lotte en Sofie.

Bekijk alle foto’s: