6 november jubileumconcert: Oh wat een 100 jaar!

Oh what a night! Op zaterdagavond 6 november vond ons jubileumconcert plaats. Een gezellige avond met diverse genres aan muziekstijlen zoals u van ons gewend bent. En uiteraard viel er daarnaast ook van alles te zien, te horen en te beleven in het Dorpshuis in Angeren.

Oh wat een 100 jaar!

We wilden natuurlijk stil staan bij het 100-jarig jubileum van onze harmonie. Maar niet op een standaard manier. (U kent onze harmonie al wel een beetje.) Geinspireerd door het RTL4 programma “Oh Wat een Jaar” namen we het in grote getale publiek mee door de afgelopen eeuw. Met veel vrolijkheid en humor dus. Er kwamen publieksvragen voorbij met vragen als “Weet jij wat eerder is uitgevonden: de paperclip of de broodrooster? En de kennis van de jaren 80 en 90 werd getoetst doordat men voorwerpen uit een woonkamer en slaapkamer uit die jaren moest weten te halen.

De avond werd gezongen en gepresenteerd door niemand minder dan Martijn van Vuuren en Hanneke Engels. Deze twee hebben het publiek al vaker weten te raken en te vermaken op onze themaconcerten en ook nu weer waren ze beiden in topvorm!

Het repertoire was – zoals u ook gewend bent – divers. Van songfestivalwinnaar Arcade tot het prachtige Sound of Silence en van Bella Ciao (bekend van Netflix’ la casa de papel) tot aan “Show must go on” van Queen. Hoe toepasselijk dit coronajaar.

En omdat we de afgelopen jaren o.l.v. Casper Braafhart zulke mooie themaconcerten hebben gegeven zijn die samengesmolten tot een medley. In 7,5 minuut zie en hoorde je 16 concerten voorbij komen. Van “All you need is love” tot “Soldaat van Angeren” en van “Muzikaal Cluedo” tot de “Muzikale Pubquiz”. Het publiek heeft genoten van deze avond.

Ook werd nog even stilgestaan bij enkele jubilea: Peter, Frits, Ketie en Cindy vierden hun 25 jarig jubileum en Emmely is alweer 12,5 jaar actief bij ons orkest.

En zo was er nog veel meer te zien, te lachen en te horen! Je had er eigenlijk gewoon bij moeten zijn! Maar niet getreurd, we gaan ons jubileumjaar groots afsluiten met een groots slotconcert op 25 juni 2022.

Harmonie Angeren aan het repeteren voor het concert op 6 november
De harmonie kan gelukkig weer op volle kracht repeteren! De muzikanten zijn fanatiek aan het repeteren om een mooi concert neer te zetten.

In 2022 een afsluitend concert

Het concert op 6 november is alweer groter en uitgebreider geworden dan we aanvankelijk van plan waren, desondanks willen we in mei/juni 2022 ons 100-jarig jubileum nog grootser afsluiten. Het plan is om dit in een zelfde stijl als Angeren LIVE te doen. Dat was de titel van ons concert bij het 90-jarig jubileum. Zodra er een datum is, lees je dat uiteraard hier.