Angeren, ons plekske

Op zaterdagavond 22 juni vond “Angeren, ons plekske” plaats. Dat was de titel van ons thema-concert in 2019. Dit jaar geen pubquiz, revue avond, of een moordspel, maar Angeren staat centraal. In een 4d belevenis laten wij Angeren zien vanuit de lucht, via foto’s en laten we bekende Angerenaren aan het woord wat Angeren nou zo bijzonder maakt.

Bekijk hier de foto-registratie van de avond, met foto’s van Henk Sluiter. Henk zelf is 8 maanden lang wekelijks tuinen gaan fotograferen waardoor er een mooie timelapse ontstond van de natuurveranderingen door het jaar heen.

Ook waren er hele mooie beelden van “Angeren in de sneeuw” te zien en het publiek werd meegenomen naar het ooievaarsnest van Gerrit Jansen.

Heel Angeren op de pasfoto

Weet je nog die mooie historische film van de harmonie uit 1960? Wat leuk om al die oude gezichten terug te zien. Deze werden vertoond als een mooi aandenken aan die goeie ouwe tijd met de muziek van Het Dorp eronder welke werd gezongen door Martijn van Vuuren.

Als wij of onze (klein)kinderen dan over 40 jaar nog eens terugkijken geeft dat een mooi beeld van Angeren in 2019.

Angeren in Beeld

Tijdens de Lentekriebels is ook een video-team van de harmonie op pad geweest om de mooiste en herkenbaarste plekjes van Angeren op video vast te leggen. Van Lijn 33 tot een Oldtimertractor en van het Sportpark de Poel tot de binnenkant van een Amaryllissenkwekerij.

Interviews met échte angersen

Benieuwd wat Willy van Bon het lelijkste plekje van Angeren vindt? Wil je weten wat volgens Geert Bouwman absoluut niet mag verdwijnen? Of wil jij ook het antwoord of we over 20 jaar nog een voetbalvereniging, scouting of harmonie hebben? En waar denkt burgemeester Marianne Schuurmans als eerste aan als ze aan Angeren denkt?

Ook dat hoor je op 22 juni. Een stuk of 20 inwoners hebben dit soort vragen beantwoord. Wij vonden de opnames al een hele bijzondere middag met mooie verhalen. Denk daar nog mooie muziek en een mooie beeldmontage bij en dan gaat het volgens ons een heel bijzonder concert worden!