Harmonie Angeren Around the World

Harmonie Angeren nam je mee op een muzikale trip over de wereld. We gingen met het vliegtuig naar Brazilie, met de trein naar Oostenrijk, met de boot een schip naar Noorwegen en in Lingewaard gingen we lekker met de fiets. Onderweg deden we de mooiste landen aan en speelden we de mooiste of bekendste nummers uit die streek. Het publiek zat in verschillende voertuigvakken.

Foto’s: Paul van Rixtel

Presentator Martijn van Vuuren toetste ondertussen nog een paar keer de geografische kennis van het publiek. “Kunt u Egypte aanwijzen op de kaart?” Via de bagageband werd af en toe een koffer geopend om te kijken uit welk land dat kwam.

Vliegtuig, Trein

We vlogen van Egypte (Walk like an Egyptian) naar Mexico. Mexiiiiiii-cooooo! Na Samba de Janeiro landden we in Europa en wel in Spanje. Na een schitterende bugelsolo bij het Spaanse Concerto de Aranjuez gingen we verder met de trein naar Oostenrijk, het land van Strauss. We gingen op zoek naar the Amber Room en weer verder met de trein naar Frankrijk voor Vive la France.

Boot

Met de boot voeren we naar Ierland, het land van Lord of the Dance. Buitenom via Engeland waar “Don’t Stop Me Now” van Queen klonk. Toen door de Noorse Fjorden voor het schitterende “My Heart Always Wanders”. Bij de haven van Antwerpen stapten we uit voor “Belgie”.

Fiets

En toen konden we prima verder op de fiets naar Nederland, terug naar onze hometown: Angeren, ons plekske! Samen met leadzangers Rook en Frits zong de zaal het Angerse volkslied mee.

Grande Finale

Daarmee kwam de avond ten einde, maar niet voordat we officieel afscheid namen van Casper. Na 20 jaar ons orkest gedirigeerd te hebben gaat hij genieten van een welverdiend pensioen.

We hebben hem de afgelopen jaren vaak genoeg verrast tijdens concerten, dus hij had wellicht kunnen voorspellen dat er na alle mooie woorden nog een verrassing voor hem in zat. Vanachter uit de zaal kwam een doedelzakspeler, een Schotse trommelaar en vrijwel het complete orkest van Muziekvereniging Volharding uit Huissen naar voren. Samen werd Highland Cathedral ten gehore gebracht.

Uit de louter positieve reacties na afloop kunnen we weer concluderen dat het een topavond was! Op naar volgend jaar… met een nieuwe dirigent!

Concert gemist? Kijk het hieronder terug!