Meespeelavond groot succes

Een meespeelavond? Wat is dat nu weer? De Angerense harmonie probeert continu te vernieuwen met onder andere groots uitgepakte themaconcerten, maar bood nu een gezellig kijkje in de keuken van het orkest.

meespeelavond-trompettenAfgelopen donderdag was er de 1e meespeelavond. Dit leverde een groot orkest op met muzikanten uit Loo, Westervoort, Oosterbeek, Cuijk, Eindhoven, Oosterhout, Huissen, Arnhem, Bemmel, en meer.
Gezamenlijk werden nummers als Ballad, Oregon en Un Poco Loco gespeeld. Ook zangeres Hanneke Engels was van de partij. Zij zong de nummers I Dreamed a Dream en Gabriella’s Song begeleid door het meespeelavond-orkest.

Wat ons betreft volgend jaar weer!

Bekijk hier de foto’s https://www.facebook.com/media/set/?set=a.831529806867972.1073741827.512188592135430&type=3

De Angerense harmonie timmert aan de weg met jaarlijks onder meer een groots opgezet themaconcert. Zo trokken de Angerense versies van ‘Miljoenenjacht’, ‘All you need is love’ en ‘Alice in Movieland’ (een eigentijdse Disney-film waarbij ook de acteurskwaliteiten van de leden werden aangesproken) volle zalen. Daarnaast schroomt de vereniging niet om ook nieuwe uitdagingen aan te gaan. Zo is het idee ontstaan van een meespeelavond.

Iedereen met een instrument was welkom

Wat de vereniging hierbij voor ogen stond, is dat iedereen die een muziekinstrument bespeelt welkom was. Het maakte niet uit welk instrument en op welk niveau. Op die manier wil de vereniging onderzoeken of het in een wellicht geheel vernieuwende samenstelling ook leuk musiceren is. Zo kan men kennismaken met hoe de repetities bij het orkest er toegaan en een dirigent ‘achter de schermen’ zich gedraagt; maar bovenal hoe plezierig het samen muziek maken eigenlijk is.

Elk orkestlid moet minimaal 1 muzikant meenemen

Om dit experiment enig cachet te geven, heeft ieder harmonielid de opdracht gekregen om een muzikant van buiten de vereniging mee te brengen. Dit moet ertoe leiden dat er deze avond een orkest van minstens 60 personen worden gevormd. Tijdens de avond zullen enkele nieuwe muziekstukken worden uitgedeeld, zodat het ook voor de vaste harmonieleden een verrassende avond zal worden.

Meer foto’s op onze Facebookpagina https://www.facebook.com/media/set/?set=a.831529806867972.1073741827.512188592135430&type=3