Laatste viering in de kerk

Vandaag hebben we ‘gevierd’ dat de laatste viering in de St. Bavo Kerk van Angeren plaatsvond. Met medewerking van het koor, drumfanfare schuttersgilde St Bavo en een zeer goedgevulde kerk kwam er een eind aan vele jaren. Vanaf 1 januari moet men naar Huissen of Haalderen. Zonde, maar onvermijdelijk door het teruglopende aantal kerkbezoekers. Meer dan 80 vrijwilligers werden bedankt.

Met de harmonie hebben we ontelbare keren gespeeld in deze kerk. Zo luisterden we altijd de Umdracht op, de St. Caeciliaviering en de laatste jaren waren we met “allerzielen” in de kerk te vinden. Ook waren we jaren actief op 2e Kerstdag om het koor even rust te gunnen na 3 volledig ‘uitverkochte’ nachtmissen. Ja, toen moest je van tevoren nog kaartjes kopen. Of de keren na de nachtmis met een klein groepje rondom de vuurkorf.

En wat te denken van de nieuwjaarsconcerten en ook bij een aantal uitvaarten – veelal van muzikanten uit de eigen gelederen – waren we aanwezig met muzikale klanken. Ook vele jaren waren wij aanwezig bij de uitreiking van de 1e Communie.

“Het klinkt altijd zo mooi in de kerk” hoor je vaak van de bezoekers en muzikanten. Hopelijk blijft het gebouw de komende jaren nog beschikbaar voor eventuele concerten.