Natuurliefhebbers en Camerafanaten gezocht!

Foto Henk Sluiter: tijdens het hoogwater in de Angerse polder moeten de bewoners van de Brouwketel met de boot naar hun huis.

Voor een nieuw project – welke voor nu het beste omschreven kan worden als een Lingewaardse versie van de natuurfilm De Nieuwe Wildernis – is de Harmonie Angeren op zoek naar mensen die hun prachtige foto’s of videobeelden willen delen met een groter publiek en daarbij voorzien van live-muziek. De première staat gepland voor mei 2019, maar om bijvoorbeeld de Vier Jaargetijden van Lingewaard in beeld te kunnen brengen zijn de voorbereidingen inmiddels gestart.

De Angerse Vier Jaargetijden of het Pannerdensch Kanaal dat buiten haar oevers treed

De Vier Jaargetijden is één idee waar de projectgroep aan denkt, maar men staat open voor alle goede ideeën. “Het lijkt ons ook gaaf om bijvoorbeeld drone-beelden te kunnen vertonen van bijvoorbeeld het Pannerdens Kanaal als deze bijvoorbeeld bij hoog water buiten haar oevers treedt” aldus Tom namens de projectgroep. “Of als iemand helemaal fan is van een specifieke vogelsoort en daar mooie beelden van heeft of wil maken het komende jaar, dan kan dat supertof worden. Met het orkest gaan we daar dan mooie passende muziek bij zoeken.”

Maak van je hobby een expositie met live muziek

“Er zijn zeker weten mensen in Lingewaard die filmen of fotografie als hobby hebben. En zoals ook bij sporten geldt dat het een stuk makkelijker en leuker wordt als je een doel voor ogen hebt” vult Kitty aan. “Deze mensen roepen wij op om dit project als een mooi doel te zien. Het is ook een mooie gelegenheid om aan een groter publiek hun hobby te laten zien. Zie het als een expositie van je werk en dan met live-muziek erbij zoals ook het Metropole Orkest een aantal maal de muziek live speelde bij de vertoning van De Nieuwe Wildernis. De Oostvaardersplassen worden alleen vervangen door onze mooie gemeente Lingewaard.”

Een concert moet een beleving zijn!

Ella, Kitty en Tom vormen al jaren het projectteam vanuit Harmonie Angeren om jaarlijks met een verrassend themaconcert te komen. Zo is eens een complete musical over Angeren in de oorlog opgevoerd en kon het publiek vorig jaar een Revue meemaken. Twee weken terug werd het concert in een pubquiz-jasje gegoten. “We willen gewoon voor een bomvolle zaal spelen” aldus Ella. “En met een traditioneel concert red je dat bijna niet meer. Bij ons moet het concert een avondje uit of een beleving zijn. We denken dan ook al aan geur- en windmachinines voor dit komende project.”

Eerste bijeenkomst begin september

Denk jij een bijdrage te kunnen leveren aan dit project met mooie beelden, neem dan contact op met de projectgroep via tom@smitsfamily.nl of bel 06 811 52 062
Na de vakantieperiode zal er dan begin september een bijeenkomst zijn van waaruit het project meer gestalte zal krijgen. Geinteresseerden zullen een uitnodiging ontvangen!

1 antwoord
  1. Marijke Penders zegt:

Wist u dat in opdracht van Stichting Lingewaard Natuurlijk door Rombus Natuurfilms uit Nijmegen dertien nieuwe minidocumentaires aan http://www.dwaalfilm.eu toegevoegd zijn?
    Alles over de natuur in de Lingewaardse uiterwaarden: de Bemmelse Waard, de Gendtse Waard en de Klompenwaard. Zie http://www.dwaalfilm.eu.
    Maandagmiddag van 15.00 uur tot 17.00 uur is er inloopspreekuur in de Veldschuur Sportlaan 1M Bemmel. Het bestuur is dan aanwezig. Kom gerust langs of stuur een mailtje naar info@lingewaardnatuurlijk.nl