Songfestival in Angeren –> 17 april 2021

Wat waren de kaartjes mooi…

Op 11 april (Paaszaterdag) was het de bedoeling dat Harmonie Angeren weer groots uit zou pakken met haar jaarlijkse themaconcert. Na maanden van voorbereidingen werd ook door dit evenement een Corona-streep gehaald.

Al deze voorbereidingen waren echter niet voor niets, want we gaan net als het echte songfestival gewoon naar 2021!

Geld terug?!

Zoals eerder gemeld geven we iedereen het geld terug die reeds een kaartje heeft gekocht voor het Songfestivalconcert. Vanaf donderdag zijn we weer in het Dorpshuis te vinden, dus tussen 19:30 en 22:00 kun je je reeds gekochte ticket omruilen naar euro’s. Meld je dan even bij de ingang. Lukt die tijd niet? Probeer het even via een harmonielid of stuur een persoonlijk bericht, dan nemen we contact op.Voor de editie van 17 april 2021 zullen begin 2021 nieuwe tickets in omloop worden gebracht. Huidige tickets zijn dan niet geldig i.v.m. plaatstoewijzing die nu nog zeer onzeker is.

Dankzij de winst van Duncan mag Nederland dit jaar eindelijk weer eens het songfestival organiseren! Dat feestje in Ahoy is leuk, maar wij organiseren ons eigen Harmovision Songfestival. Iets kleinschaliger, maar wel met dezelfde songfestivalsfeer! Denk dus aan heel veel vlaggetjes, artiesten en een gestylede presentator.

Maar wat ze in Rotterdam niet hebben, hebben we in Angeren wel: begeleiding van een compleet live orkest!

11 acts en 22 artiesten

En wat is een Songfestival zonder zangers/zangeressen? Helemaal niets! We hebben gelukkig een heleboel enthousiastelingen gevonden die graag bij ons willen optreden! In totaal zullen er 11 acts hun opwachting maken. Sommigen komen alleen, sommigen in duo’s en er is zelfs een klein gelegenheidskoor! In totaal zullen 22 artiesten het Dorpshuistheater betreden. En dan hebben we de geweldige muzikanten van de harmonie nog niet eens meegerekend!

De grootste songfestivalhits

Wat te denken van knallers als “Waterloo”, “Hemel en Aarde” en “Birds” van Anouk. Maar ook het succesvolle “Calm after the Storm” van The Common Linnets en het Zweedse dancenummer “Euphoria” staat op het programma. En de wat oudere bezoeker kent waarschijnlijk “All kinds of Everything” nog wel. Ook mag er luidkeels worden meegezongen met “Ein Bisschen Friede” en “Whats Another Year” van Mr. Songfestival Johnny Logan.

Songfestivalsfeer

Het is de bedoeling om het songfestivalsfeertje na te bootsen in de theaterzaal van het Angerense Dorpshuis compleet met Greenroom, aankondingsfilmpjes en veel vlaggetjes! Alhoewel het motto van de avond is “Meedoen is belangrijker dan winnen!” hoort er bij een Songfestival natuurlijk een puntentelling. Daarnaast is er uiteraard een presentator in stijl.

Ben je nu al fan van een bepaald land? Neem een Engelse vlag mee, kom in je Zweedse Outfit, zet je Ierse hoed op, of trek je “Hup Holland Hup” shirt uit de kast. Je kunt natuurlijk ook gewoon een lekker Duits biertje bestellen aan de bar.

Weetje van Jorg:

Het Eurovisie Songfesti­val is tien jaar na de Tweede Wereldoor­log ontstaan om Europa dichter bij elkaar te brengen met behulp van muziek

Wil je meer Songfestivalweetjes weten? Volg ons dan op Instagram “Harmonie Angeren” of Facebook. Daar plaatst onze ‘fact master’ Jorg wekelijks een feitje!