Zo 5 november appelflappenconcert

Het is traditie geworden dat als de blaadjes aan de bomen verkleuren, de harmonie in Angeren binnen voor wat extra kleur en gezelligheid zorgt door middel van een zondagochtendconcert. Zoals te doen gebruikelijk gebeurt dat onder het genot van een kopje koffie of thee met een appelflap.

De harmonie zal op zondagochtend 5 november een gevarieerd repertoire ten gehore brengen. Gestart wordt met een kort optreden van het projectorkest (leerlingenorkest) onder leiding van Jasper Arts. Daarna neemt Casper Braafhart het stokje over. Onder zijn leiding gaat het orkest louter luchtige muziek ten gehore brengen, bestaande uit blues-; Caraïbische en Spaanse klanken en het welbekende, gevoelige “Let me try again” met Tom Smits als solist. Ook Jamie Stoffels laat als solist van zich horen in een Spaans nummer. Het wordt een mix om van te genieten.

In de loop van dit concert zullen de MusicKids onder stimulerende begeleiding van Hellen en Marleen tijdens een kort intermezzo blijk geven van hetgeen zij al kunnen presteren. Bovendien wordt de gelegenheid aangegrepen om enkele leden met (zeer) lange staat van dienst in het zonnetje te zetten.

De appelflappen staan om 11.00 uur klaar in het Dorpshuis te Angeren. Toegang is als altijd gratis.

Enthousiaste start MusicKids!

De nieuwe groep MusicKids is gestart. Maar liefst 14 kinderen komen om de week lekker muziek maken onder leiding van Hellen en Marleen.

Ze doen leuke spellen als de stopdans, leren diverse instrumenten kennen en bespelen en leren noten lezen met behulp van de blokfluit en de boomwackers.

Nu volop oefenen voor het eerste optreden bij het najaarsconcert van de harmonie op 5 november!

“Welkom bij de Revue” themaconcert 2017

Op 8 juli nam de Harmonie je mee naar een avondje Revue! In de volle zaal van het Dorpshuis was het lekker warm en werd een ware spektakelavond voorgeschoteld.

harmonie-revue-animatie

Denk je aan Revue, denk je aan zang, dans en muziek. Maar ook aan veel veren en André van Duin. Dit kwam natuurlijk terug. De avond startte met het toepasselijke “Wilkommen” uit Cabaret gevolgd door “Moeder ik wil bij de revue”.

De zang en dans werden verzorgd door musicalgroep The Highlights en niet te vergeten Miss Killer Queen “The Queen of Burlesque”! Ook Martijn van Vuuren was weer van de partij en bracht enkele zangstukken solo ten gehore. En als je het hebt over Andre van Duin, dan denk je al snel aan Ronald Dikker.

Bekijk hier een leuke samenvatting van het concert door Arpro Media:

Of bekijk hier alle nummers:

back front

Kids in Concert 2017 was een groot succes!

Met fantastische aankondigingen van Tjard en Daan, en hele muzikale bijdragen van alle leerlingen werd het Kids in Concert weer een heel geslaagde avond.

Er kwam van alles aan bod:

De MusicKids, kinderen uit groep 2 en 3 hebben in 8 maanden ritmes geleerd, blokluit en boomwhackers spelen. Dit lieten ze allemaal horen tijdens hun optreden. En het liedje De Wereld van Kinderen voor Kinderen, met een heel moeilijke tekst, werd uit het hoofd vol overtuiging gezongen. Prachtig!

De blokfluiters lieten onder leiding van Emmely een heel mooi stuk horen.

Verder kwamen er een aantal slagwerksolo’s voorbij, Teun liet horen wat hij kan na een half jaartje les en Daan en Lotte lieten horen hoe het klinkt als je op A-niveau speelt.

De avond werd afgesloten met het Jeugdorkest Volharding-Angeren, die drie technisch moeilijke stukken brachten die ze goed afgingen.

Bedankt allemaal!

Bekijk hier nog wat leuke foto’s

Click me